OPET'in 30. Yıl sergisi MEET iki başarılı kızkardeşi buluşturdu
OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk ve kız kardeşi Dr. Nursen Bilgin Kadayıfçıoğlu, ortak tutkuları olan fotoğraf sanatı üretimlerini “MEET” adını taşıyan sergi ile sanat severlerin beğenisine sunuyor. Küratörlüğünü Kirkor Sahakoğlu’nun üstlendiği ve OPET Petrolcülük A.Ş’nin 30’uncu Kuruluş Yılı etkinlikleri kapsamındaki sergide, Nurten Öztürk ve Nursen Bilgin Kadayıfçıoğlu’nun son dönem çalışmalarının da yer aldığı 65’i aşkın fotoğraf yer alıyor. Sergi, 3-15 Haziran tarihleri arasında Yapı Kredi bomontiada GALERİ’de sanat severleri bekliyor.
FOTOGALERİ: Üslupları farklı iki kızkardeşin ortak fotoğraf Sergisi: MEETİş Kadını Nurten Öztürk’ün fizyogram tekniği ile çektiği fotoğrafların, Doktor kız kardeşi Nursen Bilgin Kadayıfçıoğlu’nun siyah-beyaz fotoğraflarla buluştığı Meet Sergisi, Yapı Kredi bomontiada Galeri'de görülebilir.
Sergide, Nurten Öztürk’ün daha önce “Spectrum” adı ile kitaplaştırılan ve “Fizyogram” tekniğiyle çektiği fotoğrafları yer alıyor. Dr. Nursen Bilgin Kadayıfçıoğlu’nun ise “Ütopya’dan Distopya’ya” temalı eserleri sergileniyor. “MEET” kavramının “karşıtların birlikteliği”ni oluşturduğunu vurgulayan Kirkor Sahakoğlu, kız kardeşlerin buluşması ile ilgili; “Her şeye aynı açıdan bakarsak, hep aynı şeyleri yaparız. Fotoğraf üslupları birbirinden farklı olan iki sanatçının bir araya geldiği “MEET” Sergisi, gerçek anlamda bir karşıtların birlikteliğini oluşturuyor; birbiriyle bütün olanlar ve olmayanlar, bir araya gelen veya gelemeyen, birlikte söylenen veya söylenmeyen, aynı ırmaklara girilen ama bazen de girilmeyen... Sonuçta hem var olanın, hem de görünmeyenin öne çıktığı bir buluşma” ifadelerini kullanıyor.
Nurten Öztürk: Işığın ve rengin evrendeki raksı
Fizyogram yöntemiyle içinde bulunduğu anı yaşatmayı ve gelecek kuşaklara aktarmayı hedeflediğini ifade eden Nurten Öztürk, fotoğraf anlayışını; "Işığın karanlığa nasıl hükmettiğini, güzelliğin çirkinliğe nasıl kafa tuttuğunu, sevginin gücünü, yaşamın coşkusunu, doğanın dengesini keşfetmek. Renklerin, şekillerin tüm cazibesini göz bebeklerimize dolduran minicik bir ışık huzmesinin yarattığı heyecan. Değişik ışık kaynaklarının çevrelerine yaydıkları enerjiyi, evrene verdikleri mesajı okumaya çalışmak. Işığın ve rengin evrendeki raksı. Bir yaşam dersi" sözleri ile betimliyor. Nurten Öztürk; fizyogram dışında, gezi, doğa ve insan fotoğrafları ile bitki ve hayvan fotoğraflarını pandemi döneminde Spectum, Orbis ve Orbit adlı üç kitapta bir araya getirmişti. “MEET”, bugüne kadar 3 kişisel sergisi bulunan Öztürk’ün fotoğraflarından oluşan 4’üncü sergi.
Doktor Nursen Bilgin Kadayıfçıoğlu: Fotoğraflarımız ve biz…
MEET daha önce çok sayıda karma sergide yer alan Doktor Nursen Bilgin Kadayıfçıoğlu’nun ikinci kişisel sergisi. Kadayıfçıoğlu bu buluşmayı anlatırken; “Ebeveynlerin boş bıraktıkları çatlaklardan var edermiş kendilerini çocuklar. Objektifini fırça, kadrajını tuval gibi kullanıp duygu dünyasından gökkuşakları dererek, bu çatlakların çoğunu dolduran ablamdan geriye bir tutam siyah ve beyaz kaldı. Duyarlılık olarak biriktirdiklerim bu iki rengin tonlarıyla döküldü fotoğraflarıma. Fotoğraflarımız ve biz… Ne zaman buluşsalar tablo değişmiyor. Ya kucaklaşıyor, ya sırt sırta veriyor ya da sessizce kendi köşelerine çekiliyorlar ” sözleri ile kardeşlik olgusuna vurgu yapıyor.
Nurten Öztürk kimdir?
OPET Petrolcülük A.Ş. Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, 1949 yılında Mengen’de doğdu. Öztürk, ilk ve ortaokulu Mengen’de tamamlayarak sırasıyla; Sinop Kız Öğretmen Okulu, Çapa Yüksek Öğretmen Okulu ve Fen Fakültesi Zooloji-Botanik Bölümü’nü bitirdi. 1971 yılında Akşehir Öğretmen Okulu’nda Biyoloji öğretmeni olarak göreve başlayan Öztürk, aynı yıl okul arkadaşı Fikret Öztürk ile evlendi. Görev aldığı tüm okullarda laboratuvar çalışmalarına öncelik verdi. 1984 yılında öğretmenlikten ayrılarak aile şirketi olan ve 1980 yılında kurulan Öztürkler Petrol Ltd. şirketinde çalışmaya başladı. Eşi Fikret Öztürk ile birlikte 1992 yılında İstanbul’a gelerek Türkiye’nin ilk yerli akaryakıt şirketi olan OPET Petrolcülük A.Ş.’yi kurdu. Şirketin kurulmasından itibaren her bölümünde görev yapan Nurten Öztürk’ün liderliğini üstlendiği sosyal sorumluluk projeleri, toplumsal sorunların çözümüne kurgulanmış çalışmalardır. Sektörde fark yaratan “Temiz Tuvalet Kampanyası”, “Yeşil Yol Projesi”, “Örnek Köy Projesi”, “Tarihe Saygı Projesi”, “Trafik Dedektifleri Projesi” ve “Doğaya Saygı Projesi”nin fikir lideri ve yöneticisi olan Nurten Öztürk, bugüne kadar beş büyük sosyal sorumluluk projesiyle 20 milyondan fazla kişinin hayatına birebir dokundu. 2020 yılı Eylül ayında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Kadın Girişimciler Kurulu Başkanlığı’na seçildi. Bugün her biri markalaşan OPET’in Bilinçli Toplum Projeleri nedeniyle aldığı teşekkür mektupları, ülkemizin seçkin kurumları ve IPRA, STEVIE ve COMMUNITAS Awards gibi uluslararası platformlar tarafından layık görüldüğü ödül ve plaket sayısı yüz bini aştı. Halen OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi olarak görevine devam eden Nurten Öztürk, aynı zamanda edebiyatın şiir dalı ve fotoğraf sanatıyla da ilgileniyor.
Nursen Bilgin Kadayıfçıoğlu kimdir?
İç Hastalıkları Uzmanı olan Nursen Bilgin Kadayıfçıoğlu, 2011 yılından bu yana İFSAK üyesi. İFSAK bünyesinde “Belgesel fotoğrafçılığa giriş”, “Işık Gölge fotoğrafçılığı”, “Kavramsal fotoğrafçılık” ve çeşitli proje atölyeleri ile Galata Fotoğrafhanesi’nin Belgesel Fotoğrafçılık programına katılan Kadayıfçıoğlu, İFSAK Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları grubunun kurucu üyelerinden. Toplumsal Cinsiyet, Beden ve Mekân konulu ‘İnşa’ kitabında Azad isimli projesi ile yer alan Kadayıfçıoğlu, İFSAK Blog’da toplumsal cinsiyet üzerine yazılar hazırlıyor. ‘İki Ben’ proje atölyesinin danışmanlığını yaparak İFSAK danışman kadrosu arasında yer alan Kadayıfçıoğlu halen İFSAK ‘Son Bakışta Aşk‘ proje atölyesinin danışmanlığını yapıyor. Kadayıfçıoğlu aynı zamanda Antroposen Çağdan Belgesel Hikâyeler Projesi kapsamında ormansızlaşma konusunu çalışıyor. İklim, sürdürülebilirlik, insan, doğa ve hayvan hakları gibi alanlarda da çalışmaları olan Kadayıfçıoğlu’nun Ütopya’dan Distopya’ya Otobiyografik İzdüşümler (2020) adı ile yayınlanan bir fotoğraf kitabı bulunuyor. Kadayıfçıoğlu’nun yurtiçi ve yurtdışında yayınlanmış projeleri şöyle: Aramak (Ajans Tabloid 2016), Oltanın Beri Tarafı (Ajans Tabloid 2017, Lens Culture 2017, Kaleydeskop İtalya 2020), Winter Life in Istanbul Streets (Lens Culture 2017), Azad ( İFSAK digital yayınlarından ‘İnşa’ kapsamında). İlk kişisel sergi: Ütopya’dan Distopya’ya (İFSAK, 2022), Kişisel Fotoğraf Gösterisi: Doğu’dan ve Batı’dan Kadın Hikayeleri (İFSAK, Photoplay Mecidiyeköy, Foça Barış Kadınları gösterimleri) Kız Kardeş (Efsad), Oltanın Beri Tarafı (Efsad).