Kültür Sanat

Ahmet Güneştekin'in Işık Üstüne Işık sergisi

Ressam Ahmet Güneştekin’in “Işık Üstüne Işık” sergisi 10 Ocak’ta Marlborough Madrid’de açıldı. Sergi 16 Şubat’a kadar gezilebilecek.

 Ahmet Güneştekinin Işık Üstüne Işık sergisi

 Ahmet Güneştekin’in ev sahipliğini yaptığı serginin açılışına, Madrid Büyükelçiliği Müsteşarı Selin Özaydın ve Başkatibi Barçın Kurucu, Marlborough Gallery’nin özel projeler direktörü Marcia Levine, Chivas Regal Türkiye danışmanı Selçuk Ramazanoğlu, gazeteci, yazar Ertuğrul Özkök, koleksiyonerler Olivier ve Sandrine Desptrez, Milimetrik’in kurucusu Kağan Gökalp ve iş dünyasının önemli isimlerinden Fulya-Haluk Nayman ve Tunay-Yalçın Ayaydın katıldı.

“Işık Üstüne Işık” sanatçının grotesk seramiklerini, üç boyutlu bulmacaları anımsatan metal konstrüksiyonlarla çalıştığı heykellerini, op-art işlerini ve geleneksel el sanatlarını modern sanatın diliyle bir araya getirdiği kırkyamalarını içeriyor. “Işık Üstüne Işık” 16 Şubat’a kadar Marlborough Madrid’de sergilenecek.

İspanya Çağdaş ve Modern Sanat Müzesinin ve İrlanda Modern Sanat Müzesi’nin direktörlüğünü yapan, Miquel Barcelo, Malcolm Morley, Willem de Kooning, Michael Craig-Martin, Eva Lootz, Panamarenko ve Barry Flanagan gibi uluslararası sanatçılarla çalışan Enrique Juncosa serginin küratörlüğünü üstleniyor.

Juncosa, Güneştekin’in işlerinin geleneksel öğeleri işlerinde kullanma biçimiyle çağdaş sanatta farklılığa dönüştürebildiği için global sanat dünyasında ilgi uyandırabilen sanatçılar arasında yer aldığını, homojen ve alışılagelmiş işlerle karşılaştırıldığında onlardan rahatlıkla ayrıştırılabildiğini belirtiyor. “Işık Üstüne Işık” 16 Şubat’a kadar Marlborough Madrid’de sergilenecek.

Güneştekin’in çalışmaları biçimsel ve kromatik olarak zengin, soyutlama ve süslemenin daha yüksek bir gerçekliğe işaret eden metaforlar haline geldiği İslam sanatı geleneğinin açık bir dışavurumu Juncosa’ya göre. Metalik ve plastik küresel hacimleri birleştirdiği işlerindeki kara güneş ise, Tanrısallığın doğrudan deneyimini ifade eden bir Sufi kavramı olan siyah ışıkla ilişkili. Sanatçının çalışmalarında hem biçimsel olaylara hem de pek çok kavramsal soruna göndermelerin olması, çalışmalarındaki farklı öğelerle yaratılan oyunları keşfetmek veya özümsemek amacıyla onları gözlemlemek için zaman ayrılması gerektiği fikrini veriyor. Bunu yapmak için gereken çaba ise, ruhsal deneyim ve bu deneyimle ilgili süreçleri ve zorlukları kavramak amacıyla kullanılan başka bir metafor.

Güneştekin’in kademeli renkler ve geometrik yapılar oluşturan, çizgilerin ritmik tekrarıyla karakterize edilen optik işleri referanslarını mitoslardan ve sözlü anlatılardan alır. Hareketin optik etkilerinin kararsız ve belirsiz görüntülerle karakterize edildiği ve görsel oyunların biçimsel motifler için kullanıldığı optik eserlerden farklı olarak, sanatçı işlerinde bu optik etkileri ve görsel oyunları metafor olma potansiyelleri için kullanır. Buluntu materyalleri kullanarak çalıştığı kırkyama işlerinde, mitoslardan oluşturduğu motiflerini geleneksel olarak dikilmiş kırkyamalara uygular. Bu dokuma biçimi sanatçı için çoklu katmanlar üzerinden hikâyelerini anlatma yöntemidir.

Yorumlar