TÜRSAK Geleceğin Sineması yarışmasını kazanan 10 projenin sahibi sinema öğrencileri, yönetmen ve yapımcı Ezel Akay ile online olarak gerçekleştirilen “Geleceğin Sineması Senaryo Geliştirme Atölyesi”nde buluşarak senaryolarındaki eksikleri tartıştılar ve senaryolarının nasıl geliştirilebileceğine dair fikir alışverişinde bulundular.
10 sinema meraklısı, filmlerinin çekim aşamasına geçmeden önce senaryolarını nasıl geliştirebileceklerine dair deneyimli yönetmen, senarist ve yapımcı Ezel Akay’dan eğitim alarak “Geleceğin Sinemacıları”ndan biri olma yönünde önemli bir adım daha attılar.
Senaryolarınızı şimdiki zaman kipinde yazın
Atölyede, genç senarist adaylarının genellikle senaryolarını geniş zamanda yazdıklarını belirten Ezel Akay, yeni sinemacı adaylarına senaryolarını “şimdiki zaman kipinde” yazmalarını önerdi. Şimdiki zamanda yazmanın, senaristin senaryoyu daha iyi görselleştirmesini ve senaristin aksiyonda aksayan noktaları görmesini sağladığını belirtti.
Karakterin düşüncesi aksiyonda gösterilmeli
Senaryo yazımında yapılan en büyük hatalardan birinin, karakterin düşüncesini yazmak olduğunu belirten Ezel Akay, karakterin düşüncesinin hikâye akışında, aksiyonda gösterilmesi gerektiğini vurguladı.
“Annesini düşünerek dertli dertli oturan bir karakter” üzerinden örnekleme yapan Ezel Akay, izleyicinin ekranda dertli dertli oturan bir adam görebileceğini, ama karakterin “düşüncelerini okuyamayacağı için karakterin annesini düşündüğünü anlayamayacağını anlattı. Senaryoda karakterin düşüncesini yazmak yerine, bu düşünceyi belirten bir eylemin ya da öğenin senaryoya yazılması gerektiğini belirtti.
Yorumlar