Öykü çeşitli inançlarda, çeşitli adlar ile işlenmiştir. Hint mitolojisinde İndra'nın ejderha Vritra'yı yenmesiyle başlayan "kahraman vs ejderha" mitinin Hıristiyanlık versiyonudur.
Mitolojik öykü; Hititlerde "Tarhunt ve İlluyanka" İskandinavya'da "Thor ve Jormungandr", eski Yunan'da "Zeus ve Typhon" ya da "Herakles ve Hydra", şeklinde yer alır.
Peter Poul Ruben , Aziz George ve Ejderha eserinde dünyada bulunan tüm ejderha betimlemelerinden farklı olarak varlığı tüylü bir yaratık olarak tasvir etmiştir. Eserde zırh içinde şovalyevari bir kişinin bir ejderhayı öldürdüğü ve bu olaya genç bir kadının şahit olduğu sahne resmedilmiştir.
Peki kimdir bu kişiler ve olay aslında nedir?
Tasvirde görülen kişi Aziz George'den başkası değildir. Aziz George, Hristiyan mitolojisinde kendini İsa yolunda savaşmaya adayan mitolojik kişidir. Ülkemizde Aya Yorgi olarak bilinir. Rivayete göre Avrupa'da bir gölde ortaya çıkan bir ejderha göl kenarında yaşayan halkı rahatsız etmeye başlamıştır. Bu rahatsızlık dolayısı ile halk ejderhayı beslemek zorunda kalmış ona her gün koyunlarından vermeye başlamıştır. Ancak koyunlar bitince köyde yaşayan genç kızlar bu canlıya kurban edilmiştir. Ancak son olarak kralın kızı kurban edilecek iken birden bire ortaya çıkan Aziz George ejderhayı öldürmüş ve kızı kurtarmıştır.
Bu hikayenin çeşitli eserlerde resmedilişi zaten diğer görsellerde mevcuttur. Rubens'in eserinde çirkin ve kötü olan ejderha, iyi ve güzel olan aziz'e yenilmiş, bir nevi iyi ve kötünün savaşı konu alınmıştır. Ancak eseri üzerinden bir tahlile gidildiği zaman ortaya ilginç bir kaç şey çıkmaktadır.
İşlendiği dönem ne olursa olsun kadının yerinin hayvanlardan hemen sonra gelmesi, kral kızının canının tebanın kızlarında daha önemli olması, aziz ya da kahramanın tam olarak erk'in bir üyesinin canına kastdan önce ortaya çıkıp bu hamleyi yapması işlendiği dönemle ilgili sosyal yapıyı göz önüne sermektedir.
Erk, kursal tarafından korunan bir yapıdır ve bu kut onun ayrıcalığıdır. Ve teba bir ayrıntıdır. Eserin muhteşemliğine rağmen hikayenin ayrıştırıcı yapısını göz ardı etmek mümkün değildir.
Yorumlar